Purpose

Ongoing CHALLENGE !!!

If your picture has been blogged here, it means that it has appealed to over 300 art jurors (currently 50 active) for a whole week or more. That is an achievement!!!

... and what does that mean ??? well according to This ... it means your picture is "... extremely resistant to people wanting to get rid of it", :)

If you see one single picture in this group that you think is not art, please say so (by commenting on it) and tell us why. If you are convincing - we will remove it. This group is to show case the most resistive pictures from the
B&W Art Photography - Is Your Art universal

2007/11/30

Esquisse on Flickr - Photo Sharing!

"Esquisse" by Christine Lebrasseur [?]
Esquisse by Christine Lebrasseur

BoDy Language


BoDy Language
Originally uploaded by Dennis Tan. Photography

2007/11/21

Dishevelled / Despeinada


Dishevelled / Despeinada
Originally uploaded by Don_Gato
Dedicada a mi amigo Jose Miguel

Algunos se tiran de los pelos, otros querrian dejarnos calvos, pero tu sigue tu camino, con ese mismo paso, tus fotos son buenas y cada dia mejores, y quienes las disfrutamos no vamos a dejar de verlas y comentarlas, no cambies, se tu mismo y recuerda que la envidia siempre esta ahi...

2007/11/19



Originally uploaded by annawentz
i took this one sitting in the sand on the beach :)
i look kinda bald, but whatev.
i miss summer.

yachats, oregon

Innocent smile


Innocent smile
Originally uploaded by Cpt<HUN>
Innocent smile

Ártatlan mosoly

2007/11/17

2007/11/14

In the Flow.


In the Flow.
Originally uploaded by BamaWester
My buddy Mike Jones just keeps e-mailing me and calling me, begging for more shots of the 227. Frankly, it's a little weird, but I'm a nice guy, so here it is. :-)

Paris - Exode on Flickr - Photo Sharing!

Paris - Exode on Flickr - Photo Sharing!

Paris - Exode

© Laurence Garçon - Paris - street photography in black and white.

2007/11/11

plastic motion


plastic motion
Originally uploaded by jgrantmac
plastic motion

Taken at the Bay Subway. The movement of the train makes it look like smooth liquid plastic, at least to me:-) Highest Explore position: 463 on Friday, July 27, 2007

2007/11/06

In memoriam (otra vez)


In memoriam (otra vez)
Originally uploaded by perechulia
In memoriam (otra vez)

En primer lugar tengo que pedir perdón a los que eligieron esta imagen como foto de la semana pasada. Como soy novato, acabo de descubrir que puedo subir las fotos con una dimensión en pixeles mayor de esos 500 ppp que aparecen en pantalla. He intentado sustituir la foto que subí por otra de mayores dimensiones y me he cargado la primera, así que supongo que ha dejado de aparecer en el panel de foto de la semana. Perdón otra vez.

Esta imagen está tomada en Madrid, concretamente en el monumento a las víctimas del 11-M realizado en la estación de Atocha.

El lugar es una gran sala, mantenida en penumbra, que recibe una potente iluminación natural a través de una abertura en el techo que conecta con un gran cilindro situado en el exterior, a nivel de la calle. El interior del cilindro está recubierto por una especie de funda, o bolsa, de material plástico en la que están escritas frases dejadas por las personas que visitaron el lugar del atentado en los primeros días.

El efecto conseguido es sobrecogedor y recuerda, en cierta manera, a la sensación que se siente al entrar en las iglesias románicas.

Desde el punto de vista fotográfico el contraste es impresionante. Yo traté de medir la luz en la zona más luminosa e hice varios disparos probando con diferentes tiempos de exposición. Utilicé siempre la sensibilidad mínima de cámara (ISO 100) para intentar reducir el ruido en las zonas más oscuras, aún así no lo conseguí del todo, lo que me ha obligado a tratar bastante la imagen. El archivo original es un RAW revelado con A.C.R.

2007/11/05

warp speed subway


warp speed subway
Originally uploaded by thebigdurian
1 second exposure, Toronto subway.
See it large.

Thanks to prupert for the title-inspiring comment.

Added to the Cream of the Crop pool as my most "interesting" image.

16 November 2006: This has become my first photo to reach 100 favorites. Thanks everyone.

Arches

Arches on Flickr - Photo Sharing!

Arches